woensdag 12 juli 2006

Repetitiedag 4 (10 juli)

anke - elly - inge
Een mens moet in zijn leven alle hoeken en kanten van het vaderland gezien hebben. Gent-Hasselt is amper twee uur treinen. Alles voor de kunst.
Een eerste repetitiedag kan voor mij nooit stuk. Ik zit immers boordevol goesting, enthousiasme en een gezonde portie nieuwsgierigheid. Vraag mij niet waarover dit stuk zal gaan want ik ben niét op de hoogte en ik voel mij daar, voor een keer, uitzonderlijk goed bij. Men kan mij een gebrek aan interesse of gerichtheid verwijten, maar ik ben de laatste tijd steeds meer van mening dat het goed is bij tijd en wijle een dobberend vlot te zijn. Niet wetend waarheen, niet wetend waarom. Het zij zo en we zien wel waar het ons brengt. Als mij gevraagd wordt de lichaamsdelen van mijn geliefde te beschrijven en mij gewillig te laten omringen door knappe vrouwen, dan vraag ik mij niet af welke perverse gedachte Brecht nu weer bezighoudt en waarom ik zonder ophouden in geuren en kleuren weet te vertellen over die, overigens onbestaande, doch onnoemelijk knappe man van me. Ik laat me dobberen doorheen het moment en strand even later weer aan. Op ongekende oorden.
(Elly)

Geen opmerkingen: